ما مردها از جان نیمی از بشریت چه می خواهیم
به بهانه ی سالگرد کشف حجاب رضاخانی، با دو روز تأخیر
...

...
سال 1999، در ترکیه خانم «مروه کاواکچی» برای پارلمان انتخاب شد ولی چون حجاب داشت، نگذاشتند سوگند نمایندگی یاد کند.
در آن زمان توی ایران، طبق معمول سیاه بازی های دفاع از حقوق «بشرِ خارجی» به راه افتاد و از جمله، چند نفر از خانمهای اصلاح طلب نظیر خانمها زهرا رهنورد و فائزه هاشمی نیز، در حمایت از خانم «مروه کاواکچی» بیانیه دادند.
کاواکچیِ حافظِ قرآن، در واکنش گفت: دوست ندارم در کشوری که حجاب در آن اجباری است و زنان حقّ انتخاب ندارند، از من و گزینش آزادانه ی حجاب دفاع شود.
***
در جایی به نقل از کتاب «دموکراسی بی روسری» نوشته ی همین خانم، خواندم که، تابلوهایی با این مضمون در ترکیه نصب می شده (و شاید هنوز می شود):
ورود حیوانات اهلی و زنان با حجاب ممنوع است.
***
راستش، نفهمیده ام کلاً ما مردهای ایرانی و غیر ایرانی، مذهبی و غیر مذهبی، روستایی و شهری، قدیمی و متجدد، از جان نیمی از بشریت چه می خواهیم...
...
+ نوشته شده در سه شنبه نوزدهم دی ۱۳۹۱ ساعت 18:5 توسط Read Before You Speak
|